KNOWLEDGE MANAGEMENT IN THE AUTOMOBILE INDUSTRY (Article published in Spanish)

Authors

  • Luis Arturo Rivas Tovar Ph.D. en Administración Ipn México Y Doctor En Estudios Europeos Instituto Ortega Y Gasset España. Investigador nacional, e la línea Efectos de la teoría de la complejidad y el caos en los nuevos modelos de gestión.
  • Brenda Flores Muro Ph.D. (c) en Tecnología de la Información en la Organización y Gestión Empresarial de la Universidad Politécnica de Madrid Facultad de Sistemas, Universidad Autónoma de Coahuila.

DOI:

https://doi.org/10.1016/S0123-5923(07)70003-7

Keywords:

Knowledge managment, information technologies, automobile industry

Abstract

The purpose of this article is to present a brief outline of the history of knowledge management in the automobile industry on an international level. It provides a description of significant management experiences, including among others: the transformacion of implied into express knowledge (Honda), sosialization of knowledge books (Daimler Chysler)learning alliance (GM), collective learning (Irizar in Spain), and the intelligent agent’ system (Volvo). It ends with a discussion of the challeges faced by the automobile industry in Mexico with regad to nthe management of knowledge asssociated with its new free trade policy.

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Published

2007-03-31

Issue

Section

Research articles

How to Cite

KNOWLEDGE MANAGEMENT IN THE AUTOMOBILE INDUSTRY (Article published in Spanish). (2007). Estudios Gerenciales, 23(102), 83-100. https://doi.org/10.1016/S0123-5923(07)70003-7