LAS GANANCIAS DE SEÑALIZAR EN EL MERCADO LABORAL EN CALI (Article published in Spanish)

Authors

  • Natalia Gónzalez Economista (Universidad del Valle). Profesora de tiempo completo del Departamento de Economía de la Universidad Icesi.
  • Juan Carlos Gómez Economista (Universidad del Valle). Profesor del Departamento de Economía de la Universidad Icesi.
  • John James Mora Economista (Universidad del Valle, M.A. U.A.M (España), M.A, U.A.H. (España). Ph.D(c), U.A.H (España). Profesor tiempo completo del Departamento de Economía de la Universidad ICESI.
  • Blanca Cecilia Zuluaga Díaz Economista (Universidad del Valle). M.A. Universidad de Lovaina (Bélgica). Profesora tiempo completo del Departamento de Economía de la Universidad ICESI.

Keywords:

Sheepskin effects, Education, Human Capital, Signalling and Screening

Abstract

This article presents the impact that schooling will have upon wages in the city of Cali for the year 2000. We used the job market signaling model, in particular, Hungerford and Solon´s sheepskin effects in the returns to education. Our results show that there is an extra 37% of profit among wages for each additional college degree and a 12% of profit among wages for a high school degree. In addition, this article discusses the need to carry out a survey that can help identify the impact that schooling has upon wages.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2004-09-30

Issue

Section

Research articles

How to Cite

LAS GANANCIAS DE SEÑALIZAR EN EL MERCADO LABORAL EN CALI (Article published in Spanish). (2004). Estudios Gerenciales, (92), 105-128. https://www2.icesi.edu.co/revistas/index.php/estudios_gerenciales/article/view/142